Friday, December 4, 2009

Aku...

Hari ini aku sebagai isteri. Mom's to be for 5 month. Bila sampai masanya nanti aku bakal bergelar ibu. Alhamdulillah... akhirnya tercapai juga hajat dan impian untuk menjadi seorang isteri dan ibu. Syukur Alhamdulilah...
Umur ku pun dah meningkat. Risiko menjadi seorang ibu dalam usia yang lanjut amat tinggi. Aku mengambil langkah drastik yang tak terjangka oleh rakan sekeliling menamatkan zaman solo pada penghujung May 2008.
Harapnya aku bukan la mengambil jalan yang salah. Menerima jodoh yang datang dalam kemelut hati yang berbelah bahagi pada masa itu, tak ada siapa boleh membantu, kecuali diri sendiri.
Aku pasrah dengan ketentuan Ilahi. Mengharap apa yang aku pilih adalah jalan yang terbaik untuk diriku dan orang sekeliling ku. Apa yang penting adalah untuk orang-orang yang aku kasihi.
Ya Allah.. kuatkan la hati ini dalam mengharungi kehidupan berumahtangga... Padamkan lah cerita lama ku yang dah berlalu. Aku mahukan kehidupan baru... Amiinnn...

No comments:

Post a Comment