Friday, April 6, 2012

Sanggup ker tak?? Pikir la sendiri...

Hai.. lama tak hapdate status kat blog umi ni. Hari ini, waktu ini, jam ini, datang la ilham (ilham ker?...) untuk update kat sini. Tak der la ilham sangat. Sedang tunggu machine copier memuntahkan hasilnya, maka aku terberangan kejap. “Sampai bila la aku nak keje kat sini? Kalau la umur panjang, dan kalau la rezeki masih kat sini (company ni la) adakah aku masih duduk kat department ni uruskan semua document-document ini? Dan yang paling penting, adakah aku masih duduk kat post yang sama? Executive Document Control!” Chet, sekarang ni pon derang kata Diploma holder tak layak sandang post executive tuh!. Maksudnya? Maksudnyaa... aku ni selayaknya duduk kat kerusi Non Executive aje. Habis tu, kalau cenggitu, aku tak boleh la melangkah kemana-mana?. Erti kata lain, tak yah la aku nak berangan nak jadi Senior Executive ker, Senior Executive II ker, and lebih-lebih lagik toksah ler berangan nak jadik boss!! Ada hati la plak Diploma holder nak jadik Boss. Kekeke... Melainkan la kalau pangkal nama aku tu ada letak ‘Chua’ ker, ‘Ng’ ker. Senag jer melangkahnyer.. Abis tuh, ‘Binti’ aku nak letak mana? Err.. lagik satu, kalau rasa-rasa berangan nak jadik boss boleh aja. Run bisnes sendrik. Pinjam duit bole?? Gheeee.... Agak-agak bole lepas bukak kedai Frozen Food jer ok ler...;)



No comments:

Post a Comment